2010. május 24., hétfő

Art Director's Club New York-i díjkiosztó - beszámoló


Hát ezen is túl vagyok, érdekes és egészen jól szervezett volt az egész. Sok nagy-nagy név konferált, de a legérdekesebb a már nyolcvan felett járó George Lois volt (nagyon röviden ő vezette be a VH1-t, Tommy Hilfiger-t a Xerox-ot, az ő munkái a híres The Esquire magazin borítók amik ma a Museum of Modern Art - MOMA - gyűjteményében vannak, stb.).
A díjátadó menete is a megszokottól eltérő volt. A díjakat már az érkezésnél odaadták a nyerteseknek (plusz egy szépségkirálynős szalagot, amit én „elfelejtettem” felvenni), aztán volt egy állófogadás, majd egy vetítés, ahol minden munkát egy nagy vásznon tisztességesen bemutattak (ez sokkal szimpatikusabb mint amikor csak bemondják vagy felvillantják a munkát, és az embernek fogalma sincs, hogy akkor azt most mire kapták). Elhangzott egy érdekes előadás is arról, hogy mostantól semmi értelme különbséget tenni reklám, interaktív vagy akár design között, mivel ezek mára már teljesen egybeolvadtak, és csak mesterségesen tartjuk fent a köztük lévő határokat.

Plusz érdekessége ennek a díjátadónak, hogy nemcsak reklámokat díjaznak hanem mindent, ami vizuális tömegkommunikáció céljából készült, így a nyertesek között volt a Zombieland című film főcím animációja, videoklippek, évvégi mérleg (annual report) dízájnok vagy például a New York Times színészekről készült fotósorozata. Mindezek után volt egy másik fogadás/afterparty ami szintén egész jól szerveztek, meg a kaja is finom volt (az Iron Chef egyik nyertese volt az est szakácsa, állítólag). Összeségében nagyon jó volt, kaptunk csekket meg egy-egy jó nehéz „arany” kockát, 15 perc reklámhírnév volt a Rubik Kockás pólómban.
Mivel a Miami Ad School lett az év iskolája (az School of Visual Arts-al együtt) még egy díjat vettünk át közösen az osztálytársakkal.

2010. május 23., vasárnap

I have an idea.org (nekünk miért nincs?)


Az ihaveanidea.org ez évben 8. alkalommal rendezte meg, a mára már nagyon népszerűvé és elismerté vált portfolió „kipakolását”/értékelését.
Egyszerre 41 nagyvárosban, egy napon (http://portfolionight.com/8/) zajlik, minden nagyvárosból a legnagyobb és legelismertebb kreatívigazgatók/ügynökségi vezetők részvételével ("speed dating" jeleggel, kb. 5 perce van mindenkinek mindenkire). Ez mára olyannyira népszerűvé vált, hogy fél évvel előre már elfogynak a jegyek, így nekünk sem sikerült bejutni (helyette sikerült a One Show saját ehhez nagyon hasonló kipakolására, majd arról is írok).
Az egyik oka ennek a posztnak, azonfelül persze, hogy érdemes tudni erről a weboldalról illetve rendezvényről, az az, hogy Budapest is beszállhatna a következőbe. Nagyon jó lehetőség arra, hogy az otthoni fiatalok bemutassák a saját portfoliójukat, plusz Magyarország is erősebben kapcsolódna a nagy nemzetközi reklámvilághoz. Én már el is kezdtem levelezni a fő szervezővel/tulajdonossal de ez nyilván több embert vesz majd igénybe, szóval ha bárkit érdekel, írjon (ez évben az Ogilvy volt a főszponzor).

Itt van még néhány ehhez kapcsolodó plakát (minden város saját magának készíti az anyagát):