2009. február 7., szombat

Miami Ad School Berlinben

Tegnap jutott a fülembe, hogy most már biztos, hogy Berlinben is nyitnak egy iskolát, mégpedig ugyanazok, akik eddig a hamburgit vezették (nagyon sikeresen): Niklas Frings-Rupp és Oliver Voss (http://www.olivervoss.com/ - van rajta pár nagyon jó videó, csak éppen nem ötpercesek).
Így fog kinézni az iskola, és mondjuk szerintem Berlin éppen az egyik ha nem a legjobb város Európában (kulturális szempontból). Totál globalizáció, Mc Donald's, Starbucks és Miami Ad School mindenhol!

2009. február 4., szerda

Bevezetés a stratégiai tervezésbe

Szerintem ez az egyik alapvető hiányossága (jó stratégia) a kreatívok nagy részének, például nekem is. És a kreatív munka is igazából már itt elkezdődik, sőt!Ez a videó a tanár Stephen Conley (Young and Rubicam Miami, vezető stratégia tervező, aki hogyha ránézek mindig eszembe jut, hogy Amerikában vagyok) bevezető (ppt) előadása. Aki otthonosan mozog a témában annak biztos, hogy unalmas de nagyon hasznos dolgok vannak benne, meg egy két jó példa.

Pl. a fülbevalós a "branding" jelentőségéről: Ajándékba adsz valakinek egy gyönyörű (nem értek az ékszerekhez, soha nem volt aranynyakláncom és pecsétgyürűt sem kaptam érettségire, bocs) fehér arany smaragdos fülbevalót, és amikor megkérdezi, azt mondod, hogy a Vörösmarty téri ékszer üzletben vetted - "Húúú".
De mi van ha azt mondod, hogy a Tesco akciós ékszer részlegén? - "Kösz tök jó"
Pedig ugyanaz az ékszer ugyanannyiba került (tegyük fel), és mégis teljesen másképpen hat.

2009. február 1., vasárnap

Költöztem bocs

Az utóbbi pár nap költözéssel telt. Internet sem volt meg a gazdaság is lassú, meg... De mostantól megpróbálok minden második nap legalább egy bejegyzést elkövetni. Ez holnaptól érvényes, addig is:


http://adsoftheworld.com/media/print/wwf_usa

(Oké, nem váltja meg a világot de legalább jó volt "csinálni".)