2009. október 17., szombat

Brüsszel első benyomások

Lassan két hete vagyok itt szóval már nagyjából berendezkedtem. Az ügynökségen nagy a hajtás (http://www.duvalguillaume.com/news) sok az üres asztal de így is sokan vannak még. 7 kreatív pár van meg 3-4 grafikus (összesen kb 50 ember) és van egy webes részlege is a cégnek Antwerpenben (tavaly arany oroszlánt nyertek cyber kategóriában Cannesban). Amúgy halomban állnak a díjak tele van a polc de ahhoz képest mindenki nagyon a földön jár és ugyanúgy dolgozik minden márkán (nincsenek csak egy ügyféllel foglalkozó párok). Az ügyfelek nagyrészt helyiek (Dexia -bank , Telenet - helyi UPC, de Lijn - helyi BKV, Brussels Airlines/Aiport, SPA ásványvíz) de van egy pár nemzetközi is (Hyundai, Komatsu).

Sokszor felmerül a kérdés, otthon is meg bennem is, hogy ők miért ennyivel jobbak, vagyis miért nyernek meg mindent, otthon meg még a Golden Drum shortlisteknek is örülünk és hát most "látom" a választ: EGYSZERŰEN TÖBBET DOLGOZNAK (és ez itt nem éjszakázást jelent). Például folyamatosan olyan review-im (na ezt magyarul nem tudom, bocsánat) vannak, hogy 15-20 ötletből tényleg örülök, ha egyre rámondják, hogy esetleg menjünk ezzel tovább (harmadik kör után). Ha meg örülök, hogy hú na ez biztos tetszeni fog nekik, akkor arra nevetve azt válaszolják, hogy ezt már ezerszer látták. És ha esetleg rákérdezek, hogy "igen igen és hol, láttátok" akkor meg is mondják, hogy 2003-ban print kategóriában bronzot nyert a Eurobest-en. Szóval folyamatosan követik is az eseményeket ami szintén sokat segít ha nyerni akar az ember.


Amúgy a cég bérel egy lakást a gyakornokoknak egy sarokra a cégtől (látom ha nyitva hagytam az ablakom a tetőről) ahol egy francia (account) és két holland (kreatív team) sráccal osztozkodom. Ami az elején nem volt felhőtlen de mostanra rendeződtek a dolgok. Jó a kilátás és kiharcoltam magamnak a legjobb szobát úgyhogy már meg is szerettem.


Betettem néhány képet az ügynökségről, Robinról (Robin Stam - vele dolgozom, ő itt egy szenior szövegíró aki minden negyedévben választ magának egy Miami Ad School-os art direktort akivel 3 hónapig együtt dolgozik), meg a helyi életről. Meg magamról egyet a nagymamámnak.








4 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon klassz poszt!!!
Ebbol meg, meg!!

Márton Jedlicska írta...

Köszi, rajta vagyok haha

Koronix írta...

Marci, és mennyi időt hagynak egy-egy ilyen kreatív koncepció cunami kidolgozására a sok körös bírálással? Többet mint idehaza?

Márton Jedlicska írta...

2-3 nap egy-egy körre, attól is függ persze hány briefen dolgozunk éppen.